Crònica del Taller: Instagram pel teu negoci

Hashtags, mentions, followers, post, stories...

No expliquem res de nou, Instagram és la xarxa social de moda, tant si parlem de comptes personals com professionals. La seva principal diferència amb la resta de xarxes utilitzades fins ara és el seu caràcter visual, que et permet transmetre, entre altres coses, emocions, una cosa que amb un text pot resultar més difícil. Per això, una de les tasques més importants que hem d'assumir perquè el nostre Instagram triomfi és publicar imatges boniques visualment, que cridin l'atenció dels usuaris que les veu i aconseguir que s'interessi en nosaltres.

De la mà de la CyntiaGonzález, sòcia de DiE i vicepresidenta i comunity manager de la Xarxa de Dones emprenedores d’Esplugues, ens vam reunir prop de 20 persones entre sòcies de DiE i de Desvern Comerç i empresa, per intentar desentortolligar tot aquest núvol de paraules, nou per algunes i més reconeixibles per unes altres.

La mitjana d'edat superava els 40 anys amb la qual cosa ja us podeu imaginar que moltes veiem apreses de veure què fan els nostres fills per aquestes contrades...

Hem de pensar que aquesta xarxa social està creixent molt exponencialment en els darrers anys i ara ja supera el seu ús entre els més joves. Tenim aquí el nostre públic i client? Volem tenir-ho?

Segurament hem de contestar que sí sempre a totes les novetats, no podem quedar-nos fora, tot i que després, si tenim un comerç de proximitat, la majoria dels nostres clients siguin els de sempre però, tot i això, fins i tot els que ja ens coneixen poden assabentar-se de novetats si estem connectades. I si tenim web, podem arribar a abastar un públic molt més ample.

En l'estona que va durar el taller vam intentar repassar totes les icones, etiquetes, animacions, enquestes, preguntes, compte enrere, ubicació....

Alguns dels consells que ens va donar la Cyntia són:
    •    Buscar el nostre estil i intentar que sempre sigui el mateix per tal que els usuaris reconeguin de seguida que som nosaltres 'les que parlem'.
    •    Si fem servir filtres per les fotos, intentar que sigui sempre el mateix per no despistar al personal
    •    En les stories podem tenir un to més desenfadat, ja que només duren 24 hores si no és que les volem guardar
    •    Mirar altres pàgines, veure com ho fan. Seguir altres comptes que ens poden servir d'inspiració, sempre s'aprenen coses noves.
    •    És important fer servir hashtags. Relacionats amb el que estem explicant. Podem veure quantes vegades es fa servir i és una manera de tenir més visibilitat
    •    Ep, els hashtags millor tots junts al final de text o en comentaris a part. Si no es fa difícil llegir el missatge!
    •    Etiquetem a persones o marques, tant en els posts com en els stories; això ens pot servir perquè ens mencionin a nosaltres també i augmentat l'engagement.
    •    Si tenim altres xarxes socials, podem compartir el mateix post d'entrada i després editar-lo o personalitzar-ho per tant podem connectar la nostra pàgina de Facebook o el nostre compte deTwitter.
    •    No us oblideu de respondre els missatges, al cap i a la fi, a tothom li agrada un tracte personalitzat i Instagram té un servei de missatgeria (direct) que ho permet.
    •    Però el consell més tranquil·litzador va ser: proveu, proveu, que no passa res, si us equivoqueu, sempre podeu editar o fins i tot esborrar i tornar a començar.

Ens van quedar moltes coses per aprendre i esprem poder ampliar els continguts amb un altre taller més endavant!