Lydia Vargas. GUIA 33
Lydia Vargas, CEO de Guia33.
Guia 33 és un cercador de negocis locals dissenyat per incentivar el comerç local. Ens dediquem al màrqueting i els serveis online perquè totes les empreses per petites que siguin puguin aparèixer a les primeres posicions dels cercadors de forma gratuïta, i accedir a serveis complementaris com ara campanyes de màrqueting online o pàgines web corporatives amb preus simbòlics i accessibles perquè qualsevol empresa per petita que sigui pugui accedir a ells
Com et defineixes?
Des dels 20 anys he treballat per compte propi, emprenedora per naturalesa i lluitadora amb els meus ideals, sempre fidel a uns valors que tinc interioritats des de petita i que han anat definint la meva personalitat: amor, gratitud, perseverança, respecte, amistat, superació, honradesa, responsabilitat, i valentia.
Quan va començar la teva aventura professional?
Amb 18 anys vaig començar a treballar de socorrista a Sant Just i a donar classes de natació, que compaginava amb els meus estudis de dret. Amb 21 anys em vaig fer autònoma per primera vegada i autodidacta des de llavors, he treballat i après de totes les meves experiències, en àrees tan dispars com la natació, l'hostaleria, la tapisseria, el disseny, la fabricació de mobles, i la informàtica.
Ara estrenant els 40 anys considero Guia33 com el meu major èxit, fruit del conjunt d'experiències viscudes i cim de la meva vida personal i professional. Un nou model de negoci amb un valor social afegit i amb una filosofia marcada: donar a les empreses un valor d'ús superior al valor monetari que rebo d'elles.
Perquè vas escollir aquest tipus de negoci/professió?
Perquè, des de l'inici, ha estat un gran repte per a mi que he afrontat de forma divertida, amb talent i creativitat, estudiant totes les idees que m'aporten les persones, en un ambient distès i un entorn informal però amb la serietat que requereix.
Sinergia comercial, incentivar el comerç local, apropar Internet a tots els negocis locals, de forma gratuïta, i connectar als petits comerços locals amb les xarxes socials i les noves tecnologies, són el motor de la meva activitat empresarial actual.
Què vols transmetre als teus clients?Què diferencia els teus productes/serveis d’altres?
Que gràcies a una oferta de serveis integrals des d'una perspectiva humana, propera, professional i de qualitat, els clients podran desenvolupar la seva activitat en el dia a dia sense preocupacions i recolzats per la nostra plataforma Empresarial que respondrà en tot moment. Les empreses estalviaran temps i diners i evitaran que qualsevol nova necessitat de la seva empresa suposi un gran contratemps.
A més molts dels nostres serveis són gratuïts, i això fa que tots els negocis locals, per petits que siguin, puguin estar a Internet i a les primeres posicions de Google sense pagar; a dia d'avui ningú ofereix un servei de qualitat com aquest, amb assessorament tècnic inclòs i de forma gratuïta.
Crec en l'actualització professional constant com un valor i una necessitat en l'àmbit dels serveis i el màrqueting online, i no confonc la professionalitat amb la rigidesa, m’agrada mostrar al client l'equilibri entre el rigor que el treball mereix i el tracte familiar que s'ofereix. Es tracta d'aconseguir una relació distesa i fresca per facilitar els millors resultats. La tecnologia pot semblar freda i llunyana però nosaltres no.
Quin sistema de venda o promoció utilitzes? Botiga física, online, xarxes socials?
En aquests moments tota la nostra activitat està a Internet, Només necessito l’smartphone o el meu ordinador, amb connexió a Internet, per seguir creixent sense límits. Els recursos econòmics que suposa tenir una botiga física i la contractació de personal, per atendre al públic, els invertim a donar un suport gratuït, un accés a Internet i un website a tots els comerços del poble sense necessitat de pagar cap quota.
Totes les xarxes socials ens ajuden a créixer (Facebook, Twitter, Youtube) i una de les nostres funcions principals és connectar a tots els negocis del poble amb elles i ensenyar-los a utilitzar-les per ser més visibles en Internet.
El fet de ser dona és una avantatge o un fre per al teu negoci?
Ser emprenedor avui dia és molt difícil tant per a homes com per a dones perquè no hi ha cap tipus d'ajuda, només promeses que mai es compleixen o ajudes fictícies que mai arriben. Els partits polítics, en lloc d'incentivar l'emprenedoria, es disputen seients i sous, i en lloc d'ajudar-nos a generar ocupació, generen corrupció. Parlo sabent el que és estar dins d'un partit polític que em va decebre moltíssim, els valors dels que parlen únicament serveixen per omplir diversos folis dels seus estatuts. A partir d'aquí, i deixant clar que cadascú ha de ser capaç, per si mateix, de crear el seu propi negoci, crec que no és qüestió de gènere sinó d'aptituds, de formació, de coneixement i de perseverança, l’èxit d’un negoci.
Hi ha alguna cosa que faries diferent si tornessis a començar?
Sí, no preocupar-me del que em va ocórrer al passat perquè cauria en depressió, ni preocupar-me pel que passarà en el futur perquè viuria en l'ansietat, només preocupar-me de viure i gaudir del present, que és el que realment està ocorrent, sóc molt més feliç així i haig de reconèixer que m'ha costat molts anys entendre-ho. Si hagués entès aquesta filosofia, des dels 20 anys, el camí no hauria estat tan dur i la motxilla de la meva vida no hagués estat plena de pedres. Algunes aventures no m'han anat bé i unes altres sí, però no en canvio cap perquè de totes he après alguna cosa, la més important és que l'èxit d'un negoci és saber parar i acomiadar-se d'aquest quan va malament i continuar gaudint quan van bé.
De quina fita estàs més orgullosa d’haver aconseguit?
De seguir sent mare, i de seguir sent filla, de compartir tot el temps que puc amb el meu marit, amb els meus tres fills, amb la meva família, amb els meus amics i amb la meva gosseta i sobretot d'haver estat capaç de seguir endavant en temps difícils i de no tirar la tovallola, de lluitar per aconseguir els meus somnis, i no de treballar perquè els altres aconsegueixin els seus. Estic orgullosa de la meva família, que en tot moment ha estat al meu costat per donar-me la mà abans de caure.
Com et veus professionalment i personalment d’aquí a uns anys?
Emprenent nous projectes i sobretot gaudint cada dia del meu treball i de la meva família. La meva ment sempre està pensant coses noves i activitats que em permetin seguir creixent com a persona i gaudir amb tot el que faig. Ara estic amb un nou projecte que es diu Sinergia Empresarial, aviat us ho presentaré.
Em veig amb 65 anys asseguda el banc d'un parc prenent el sol amb un smartphone a la mà gestionant els meus projectes d'Internet i continuar viatjant, això són les avantatges que tenen els negocis sense botiga física.
Quin consell donaries a altres dones que encara no s’han decidit a emprendre el seu propi negoci?
Que si estimen la llibertat i tenen una idea lluitin per aconseguir els seus objectius, i que totes les seves energies es concentrin per aconseguir l'èxit, que probablement trigarà en arribar, o no, però que amb perseverança i actitud positiva més tard o més d'hora tot arriba.
I per últim, què t’aporta pertànyer a una associació com Dona i Empresa?
Pertànyer a una associació és un part vital en qualsevol sector professional i sent una associació de dones emprenedores en Dona i Empresa abastem tots els sectors i això genera una força fonamental per organitzar-se, investigar, difondre els nostres negocis i protegir-nos entre nosaltres. Com a tendència destacaria que utilitzar la tecnologia d'última generació, Internet i les xarxes socials és molt important, però també cal conrear l'emoció, els valors i les opinions personals de totes com a elements diferenciadors que sempre sumen. És molt positiu que dins de la mateixa associació estiguem integrades dones amb diferents ideals que lluitem pel bé comú.