Com fer l'estudi de mercat de la teva idea de negoci

Objectius

Aquesta sessió pretén proporcionar una metodologia que permeti recollir totes les dades necessàries per facilitar la presa de desicions.

Identificar quina és la informació clau, definir el perfil dels clients, conèixer les fonts d'informació disponibles i ser capaç de fer una anàlisi àgil, ràpida i molt útil per quantificar el mercat i així prendre les mesures més adequades per determinar la viabilitat de la idea de negoci.

Continguts

  1. Introducció. La informació és poder. Qui ha de fer la investigació?
  2. Qui són els meus clients? On són? Com puc parlar amb ells?
  3. L'enquesta: quines preguntes cal fer, nombre d'enquestes a realitzar i quins mètodes puc utilitzar per arribar al client potencial.
  4. Viabilitat: què vol dir viabilitat? Quins càlculs haig de fer i quina informació necessito saber per determinar la viabilitat del projecte.
  5. Càlcul de la mida del mercat. Vuit mètodes per calcular la demanda potencial.
  6. Les fonts d'informació. Adreces útils d'Internet, enquesta estàndard i exemples d'estudi de mercat.
  7. Mètode del cas. Debat sobre experiències reals en estudis de mercat.

Destinataris/es:

Persones emprenedores que tinguin un projecte o una idea empresarial,o petites empreses que comencin la seva activitat siguin industrials, de serveis, comerç i ecommerce.

A càrrec de: Eulàlia Balaña Quintero (EBCCE)

No t'ho pots perdre, participa-hi!

Inscripció

Data: Dimarts 3 de juny
Horari: 9:30 a 14:00 h
Modalitat: presencial
Lloc: Centre de Promoció Econòmica

Can Maginàs. c/ Hospitalet, 25 bx - 08980 SANT FELIU DE LLOBREGAT