Com fer l'estudi de mercat de la teva idea de negoci
Objectius
Descobrirem la rellevància de fer una anàlisi àgil, ràpida i molt útil per quantificar el nostre mercat i prendre les mesures més adequades per determinar la viabilitat de la idea del nostre negoci.
A través de l'anàlisi d'estudis de mercats reals, aprendrem una metodologia que permetrà recollir totes les dades necessàries per facilitar la presa de decisions. Identificarem quina és la informació clau, definir els perfils dels clients i coneixerem els fons d'informació disponibles.
Continguts
- Introducció. La informació és poder. Qui ha de fer la investigació?
- Qui són els meus clients? On són? Com puc parlar amb ells?
- L'enquesta: quines preguntes cal fer, nombre d'enquestes a realitzar i quins mètodes puc utilitzar per arribar al client potencial
- Viabilitat: què vol dir viabilitat? Quins càlculs he de fer i quina informació conèixer per determinar la viabilitat del projecte?
- Càlcul de la mida del mercat. Vuit mètodes per calcular la demanda potencial
- Les fonts d'informació. Adreces útils d'Internet, enquesta estàndard i exemples d'estudi de mercat
- Mètode del cas. Debat sobre experiències reals en estudis de mercat
Destinataris/es:
Persones emprenedores i empreses que vulguin fer un estudi de mercat del seu projecte o idea empresarial, ja sigui de l'àmbit industrial, de serveis, de comerç o d'ecommerce.
A càrrec de: Eulàlia Balañà Quintero (EBCCE)
No t'ho pots perdre, participa-hi!
Inscripció
Dates: Dijous 19 de setembre de 2024
Horari: 09:30h a 14:00h
Modalitat: Virtual