3 receptes per una transformació digital a la teva mida: optimitzar, sistematitzar i automatitzar

Objectius

Aquesta sessió pretén enfortir la transformació digital de les empreses de les persones participants.

Treballar les diferències i les interrelacions entre tres conceptes clau: optimització, sistematització i automatització.

Millorar l'eficiència de la gestió interna de l'empresa, l'eficàcia dels processos de producció, la conversió de la tasca comercial i la rendibilitat de la inversió en digitalització.

Continguts:

Sessió 1 - 18 de setembre 2025
  1. Definició dels tres conceptes que s'aborden en tota transformació digital. Diferències i possibles confusions en processos de transformació digital.
  2. Tipus de reptes o situacions problemàtiques que es poden abordar amb cada concepte i casos pràctics per posar en context.
  3. Exercici 1: Identificació dels reptes o problemes que cada participant vol resoldre (aplicació de les receptes).
  4. Ronda per comentar l'exercici per assegurar que tothom té assignat un repte (propi, compartit o proposat per la formadora).v Importància de la preparació i creació d'un full de ruta: documentació, software, calendari, persones implicades i consells d'objectius.
  5. Exercici 2: Detall dels ingredients i utensilis necessaris per a cada repte diferenciant si estan disponibles o no (readiness).
  6. Explicació de tipus de procediments diferenciant els tres conceptes: processos d'eficiència, reorganització, rendiment i programació.
  7. Exercici 3: es proposa per a la sessió següent que cada participant pensi el detall dels procediments implicats i possible full de ruta.
Sessió 2 - 25 de setembre 2025
  1. Ronda de comentaris sobre l'exercici 3: què han pensat els participants i quines dificultats que han tingut?
  2. Explicació sobre les dificultats habituals en processos de transformació digital en petites empreses o entitats i maneres d'abordar-les.
  3. Exercici 4: projecció de possibles dificultats en la implementació de processos i proposta de maneres de resoldre-les.
  4. Explicació sobre tipus d'anàlisis i indicadors per avaluar la rendibilitat en processos d'optimització, sistematització i automatització.
  5. Exercici 5: “Com sabré si ho estem fent bé?” Indicadors qualitatius i quantitatius per avaluar procediments quan hi ha temps de reacció.
  6. Exemples de visualització de resultats (suggeriments de presentació) per comunicació interna i externa del procés de transformació.
  7. Exercici 6: Definició dels públics a qui volen comunicar, tipus de canals, plataformes, possibles formats, llenguatges i missatges.
  8. Reflexió final sobre la utilitat dels tres conceptes treballats com a receptes per a la implementació de processos de transformació digital.

Destinataris/es:

Persones professionals autònomes, persones treballadores de micro o petites empreses que ja facin algun ús d'eines digitals, ja sigui a un nivell bàsic (internet, programari d'ofimàtica, xarxes socials), nivell entremig (combinació de fitxers, web pròpia, mailing, CRM) o més avançat (comerç electrònic, geolocalització, ERP, MES, Blockchain, etc.) i que volguin reforçar els coneixements en l'àmbit digital.

A càrrec de: Amanda Figueras Giménez (Visirius)

No t'ho pots perdre, participa-hi!

Inscripció

Dates: Dijous 18 i 25 de setembre
Horari: 10:00 a 14:00 hores.
Modalitat: virtual